När jag för första gången råkar besöka en ny blogg börjar jag alltid med att läsa det allra första inlägget. Det är liksom där allt tar sin början, där börjar resan. För min del står jag inför en livsomvälvande förändring inom de närmaste veckorna, och genom att blogga tänker jag sortera lite av tankarna och känslorna som väckts till liv.

Jag och min man väntar vårt tredje barn den 24 maj. Vi har två underbara flickor på 5 och 3 år, och frågan som precis alla ställer är ”Vet ni vad det blir?”. Det självklara svaret på frågan är ”Ja, det blir en bebis”. Men det är naturligtvis inte det som avses. Alla vill nämligen veta om det blir en pojke den här gången. Eftersom det inte kan finnas några som helst rimliga anledningar till att man önskar tre barn och inte två olika kön, tror alla att vi bara önskar utöka barnaskaran för att få en pojke den här gången.

