Högst på listan över saker jag inte vill ägna mig åt så här i slutet av graviditeten måste vara att hantera stora projekt. Nu verkar det tyvärr som om vi står inför ett mycket stort projekt här hemma, helt ofrivilligt. *djup suck*

Vi köpte vårt hus år 2002, och varken min man eller jag är speciellt kunniga inom elektronik. Man stoppar in kontakten i uttaget och så fungerar dammsugaren, ungefär så. Idag hade vi en elektriker på besök för att få en offert på att koppla in en tvättmaskin och en torktumlare i ett rum på nedervåningen. Tyvärr gick han hem med oförrättat ärende eftersom hela elcentralen är regelvidrig och i princip livsfarlig som den ser ut nu. *ännu djupare suck*

Det ser alltså ut som att säljarna har byggt om elen helt på egen hand utan att ha koll på hur man får göra och inte. För att kunna slutföra installationen av vitvarorna måste vi först investera en herrans massa pengar på att få det korrekt. Jag känner mig både lurad och extremt stressad över den här situationen, och tänk vad säljarna måste ha skrattat hela vägen till banken när de kom undan med sitt amatörjobb.

To be continued…

