Just det ja, jag var ju hos barnmorskan också idag. Mina värden var kanonbra, har absolut inget att klaga på där. 130 i blodvärde i vecka 36 måste väl ändå vara väldigt bra inför förlossningen, nu kan väl inte så mycket hända på den fronten. 120/65 i blodtryck och ingen äggvita.

Allt är helt perfekt, bortsett från den lilla detaljen att bebisen inte behagat vända sig med huvudet nedåt. Inte för att jag kan säga att jag inte förstår den lilla. Jag menar, vem skulle frivilligt lägga sig i ett skruvstäd med huvudet fastkilat mellan benbitar i 10 veckor!? 😉 Det här måste vara en synnerligen klok bebis, klokast hittills faktiskt. Dom två tidigare har varit vändna och leveransklara redan vid utgången av vecka 30.

Jag fick en ny tid hos barnmorskan om två veckor. Om den ändå inte vänt sig då blir det vändningsförsök veckan efter. Om vändningsförsöket misslyckas blir det planerat snitt veckan efter det – och om jag väljer att föda i säte blir det igångsättning senast på beräknat datum. Det känns bra att ha en plan åtminstone. Fast lite stressande är det ju att inte veta vad som komma skall.

Ett eventuellt snitt skulle också innebära ytterligare en erfarenhet i förlossningsvärlden. Första förlossningen var naturlig, andra blev igångsättning, och så den här tredje då som kanske blir planerat snitt. Kanske vi måste skaffa ett fjärde och ett femte barn också så att man får prova på sugklocka och sätesförlossning också…

