Är sjukt trött idag, trots att dagen inte innehållit några större utsvävningar. Lite sol i trädgården, lite hemifrån-jobb och så en tur till Coop för att kika på en cykel till storasyster. Jag börjar misstänka att min sömn nu blivit allvarligt störd av småbarnslivet, det är liksom inte lika lätt som förut.

Innan barnen var jag en sådan där som somnade när som helst och hur som helst. Jag sov som en prinsessa i två graviditeter, men efter fem års småbarnsliv verkar det som om sömncentrat är rubbat. Nu förstår jag det som står i böckerna om slutet av graviditeten. Jag vaknar för minsta lilla och jag kan för mitt liv inte somna om. Väldigt frusterande. I går kväll gick jag och la mig alldeles för sent, och när jag vaknade klockan 05 var det hopplöst att somna om.

Så nu sitter jag här och gäspar fastän klockan bara är lunchtid, man kanske skulle ta en tupplur!?

