Graviditets-boar-syndromet håller i sig med oförminskad styrka! Jag har äntligen lyckats övertyga maken om att vi behöver slänga lite skräp här hemma och vi har hyrt en släpvagn över dagen. Jag försökte få Myrorna att hämta en gammal resårmadrass och en tvåsitsig soffa, och när till och med dom nobbade förstod mannen att det kanske var lika bra att åka till skroten med dem… 🙂

Faktum är att jag och min man kompletterar varandra perfekt på det här med att spara och slänga. Jag är en sådan där som besinningslöst slänger saker utan att reflektera. Det slutar ganska ofta med att jag några månader senare kommer på att det kanske skulle ha varit ganska bra att behålla den där prylen… nu skulle den ju faktiskt ha kommit till användning. Samtidigt är mannen en sparare av ett sällan skådat slag. Han gråter floder när han inser att han måste göra sig av med dom där fyrtio småbitarna av tryckimpregnerat trä som ”kanske kommer till användning någon gång”. Perfekta motpoler således. Jag initierar slängning och han gallrar och sorterar. Resultatet blir att vi får saker ut ur huset samtidigt som vi undviker dom värsta misstagen.

Nu återstår ”bara” att få ordning i de utrymmen som nu frigjorts för annat. Men med min iver att få saker på rätt plats ska det nog bara vara en tidsfråga innan det känns under kontroll. Dessutom har jag planerat ett besök på Ikea i morgon för att köpa två underskåp till nya tvättstugan. Härligt!

