Det fick bli Ikea ändå, trots väninnans plötsliga förhinder i form av sjuk 3-åring. Höggravida kvinnor har ju i alla tider gått på åkern och plockat havre (?), så varför skulle ensamshopping hindra mig från att åka till svenskens favorit-hangout.

Jag var lite för sent ute i morse för att knipa en av de eftertraktade familjeparkeringsplatserna intill ingången, men blev relativt nöjd ändå med den funna platsen på vanliga parkeringen. Det var dock inte ett helt okomplicerat moraliskt ställningstagande att ens överväga familjeparkeringen. Efter att ha vägt fördelar och nackdelar fram och tillbaka bestämde jag mig för att ändå försöka, och om någon hade haft åsikter om detta skulle jag ha rytit med min värsta gravidhormonsröst och visat upp min gigantiska mage. Det kan ju skrämma livet på vilken tuffing som helst. Nu fick jag ju aldrig testa eftersom det var fullt, men men.

Nya tvättstugan börjar alltså så smått ta form nu. I teorin. Efter tre timmar på Ikea var jag så trött i både huvud och rygg att jag näppeligen fick in varorna i bakluckan. När jag var hemma igen gick luften ur mig totalt, och nu väntar i bilen två underskåp med tillhörande lådor på att maken ska komma hem från jobbet i kväll.

Visst plockade de höggravida havre hela dagarna, men herregud – nog var det väl deras män som plockade med sig den till kvarnen!!?

 

