Vad kallas det när man helt enkelt inte kan låta bli att engagera sig?! Det har nog aldrig funnits en förening jag varit medlem i utan att vara engagerad i styrelsearbete eller på något annat sätt försökt påverka utvecklingen. Idag var det dags för föräldrarådet i barnens förskola, ett första inledande möte tillsammans med förskoleledningen, föräldrarepresentanter och pedagoger. Det var som vanligt väldigt intressant att få sätta sig in i verksamheten och försöka förstå vilka processer vi som föräldrar kan påverka och vilka vi definitivt inte kommer att kunna vidröra. Nya strategier i förändringsarbetet kan bli aktuellt, jag ser fram emot fortsättningen.

Och för den som undrar hur jag har tänkt hinna med det här med två barn och en nyfödd bebis så har jag faktiskt beställt en sovbebis. Så jag tänkte att jag skulle hinna med hur mycket som helst eftersom amningen kommer att fungera så otroligt bra, och bebisen kommer inte göra annat än att sova. 😮 Lite positivt tänkande kan väl aldrig vara fel…

