Nu känns det som att bebisen skulle kunna komma när som helst. Missförstå mig rätt… det är ingenting på gång än eller så… 🙂 Nä jag menar bara att skötbordet är färdigt, små pytteblöjor ligger i skåpet och dom små pyttekläderna ligger tvättade och klara i garderoben. Om bebisen kom nu skulle den slippa frysa och dessutom få ombyten av rena blöjor regelbundet – najs!

De små människorna i familjen förbereder sig på sitt sätt. Lillasyster har bett om att få en egen skötbädd intill bebisens (hon har nattblöja fortfarande). Av psykologiska skäl valde vi därför att köpa en helt ny skötbädd till bebisen, för att i största möjliga mån undvika lillasysters känsla av att bebisen tar hennes saker. Av samma anledning har jag köpt tvättlappar av ett annat märke och poängterar hur olika bebisens blöjor är jämfört med lillasysters.

Storasyster räknar veckorna tills bebisen ska komma ut. ”Hur många veckor är det kvar nu då??” Ungefär varje morgon frågar hon samma sak. Jag undrar hur det ska gå att förklara om jag går över tiden… 😉

Båda tjejerna leker med sina dockor och kör omkring med dem fram och tillbaka i vagnarna. Att lyssna på deras konversation i leken är helt obetalbar! *ler*

