Precis innan jag började skriva det här fick jag ett grymt sug efter frysta hallon. Blev tvungen att ta en paus och ta ut lite hallon ur frysen för att stilla begäret. Skumt. Undrar vad det är för vitamin eller näringsämne kroppen saknar nu då?

Hur som helst, jag måste säga att ett amningsförberedande samtal var ett riktigt bra tips från min barnmorska. Jag önskar att jag inte hade varit så övertygad om att det skulle gå så otroligt mycket bättre med amningen med andra barnet eftersom jag redan hade provat en gång. Tänk om jag visat lite mer ödmjukhet innan lillasyster kom… då kanske vi hade haft en välfungerande amning den gången. Inte lönt att älta frågan i evigheter, men tanken slog mig.

Det var i alla fall ett mycket givande samtal med amningsexperten och nu är jag full av självförtroende! Jag har fått konkreta verktyg att ta till, samtidigt med små tips, råd och information om hur allting egentlingen fungerar. Jättebra! Till alla er som inte haft en hundraprocentig amning – det här var guld värt för åtminstone mig.

