Nu har det blivit sådär igen, att jag känner mig helt stressad över att inte vara mer stressad 🙂 . Jag följer en tråd på ett av alla dom här föräldraforumen och där har alla beräknat datum ungefär samtidigt som mig. I princip alla som väntar första barnet har redan hunnit med att ställa fram spjälsängen/vaggan, köpt barnvagn, tvättat och lagt fram alla bebiskläder, förberett skötbordet, packat BB-väskan, skrivit förlossningsbrevet och ja till och med inhandlat amnings-BH och köpt första skallran.

Jag tyckte själv att jag var hur bra som helst som fick upp skötbordet och la in lite kläder i garderoben förra helgen, men jag börjar inse nu att jag ligger i lä. Kanske man borde ta och packa den där BB-väskan åtminstone… kanske det gör att förlossningen kommer igång tidigare eller nåt. Typ.

En autentisk BB-väska, tagen ur sitt sammanhang från Allt för föräldrar.

