Såja, nu är reflektionens tid förbi och vi återgår därför till avsändaren och företagscenter. Den höggravida avsändaren står alltså intill den i postfärger utsmyckade leveransdisken och viftar med en nyligen levererad postavi i ansiktet på en tjänstekvinna på företagscenter.

När tjänstekvinnan kort därefter spårar Paketet i sin datorterminal visar det sig att Paketet inte på något sätt befinner sig i lokalerna. Tvärtom har det faktiskt levererats till sin slutdestination i Nora. Avsändarens lycka känner nu inga gränser och det är bara sunt förnuft och etikettsregler som hindrar henne från att kasta sig i armarna på tjänstekvinnan.

Den avi som skickats till avsändaren visar sig vara ett resultat av den felaktiga hanteringen i datasystemet, en bugg i paketsystemet helt enkelt. Trots att avin på ett sätt som är omöjligt att missförstå talar om att Paketet ligger på företagscenter säger datasystemet någonting helt annat.

Nu väntar bara den spännande upplösningen på hela sagan – när Paketets mottagare i Nora bekräftar Postens leverans till rätt destination. När vi kan konstatera att mottagaren och Paketet lever lyckliga i alla sina dagar tar nästa saga vid.

Nämligen Sagan om Reklamationsärendet.

Annonser