Jag fick en kommentar angående lillasysters upptåg.

”Har inte lillasyster gjort nåt bus de senaste dagarna? Alltid lika kul att höra vad hon hittar på…”

Faktum är att jag kraftigt övervägde att undanhålla er den här anekdoten som jag nu ska berätta. Av den enkla anledningen att jag är rädd att uppfattas som en lögnare 🙂 . Det är omöjligt tänker ni, inget barn kan hitta på så många bus som den här ungen hon skriver om.

Nåväl, jag kan inte låta bli eftersom frågan dök upp.

Jodå, i morse klev lillasyster upp själv och skulle göra frukost till sig själv. Istället för att ta fram en för en vuxen normal frukost bestående av en smörgås och kanske lite smör, noterade hon att det stod en liten portionsskål med chokladpudding på översta våningen i kylskåpet.

Det skulle nu ha varit väldigt intressant att följa hur tankegångarna gick när hon fick syn på efterrätten. Jag undrar om hon överhuvudtaget reflekterade över konsekvenserna av sitt handlande eller om det var sötsuget som tog över direkt. Hur det nu blev så tog chokladpuddingen slut snabbare än snabbast. Total sockerschock före 7.

Gott, gottgottigottgott.

