Nu när det börjar verka sommar banne mig märks en tydlig brist på shorts i storlek 122 här hemma. Vad gör man då när man är en valross? Jo, man börjar surfa och hittar perfekta caprishorts på H&M Shop. När jag noggrannt gått igenom hela sortimentet och är nöjd med mina val återstår bara den lilla detaljen att logga in. Jag vet inte hur det är med er, men själv shoppar jag online på samma ställe kanske någon/några gånger per år. Hur i hela fridens namn ska man hålla sifferkoder och lösenord i huvudet så länge??

Nu finns det ju som tur är en liten funktion på de flesta webbplatser som gör att man kan få lösenord skickade till sig. Men, det förutsätter att man har en fungerande e-postadress precis när man vill trycka på knappen och avsluta köpet. Och det hade jag naturligtvis inte. Home.se suger…

Så här sitter jag och reflekterar över hur många lösenord, pinkoder och olika digitala inloggningsnamn man egentligen har skaffat sig. Hur håller folk överhuvudtaget reda på dem?

Inte blir det några shorts shoppade här inte. Öken.

 

