Övervänt. Smaka på ordet. Precis så känns det idag. Jag är övervänt. Det bara kom till mig i morse, det är ju precis så det är! Jag hade totalt glömt bort detta underbara ord från min barndoms norrland. För alla er som inte är norrlänningar översätter jag för er:
”När man väntat på tok för länge och börjar bli irriterad över det”

Jag var på tillväxtultraljud idag för att se så att bebisen mår bra där inne, 9 dagar över tiden. Det visade sig att den mår alldeles utmärkt inne i magen. En nästan på gränsen till oroväckande välmående bebis i livmodern… den kanske har bestämt sig för att aldrig titta ut.

Hjärtljuden normala, huvudet nedåt fortfarande och moderkakan sitter där den ska. Den beräknade vikten idag på 41+1 är ca 3600 gram, vilket är precis normalt för tiden. Det är dessutom vad första barnet vägde vid leverans, så det måste ju definitivt vara ett tecken på att den snart kommer ut. Eller, eller, eller? Eller hur?

*griper efter tunna halmstrån*

