Jag tillhör den skara människor som skaffade e-mail redan 1995 och läste aftonbladet.se i sin första version samma år. Sedan dess har jag läst aftonbladet online i princip dagligen. Ända sedan expressen skärpte upp sin onlinenärvaro i samband med mordet på Anna Lindh 2003 har jag också lägt till den sajten på min dagliga surfrunda.

Men jag säger då det. Herregud vad dom har sunkat ner sig nu! Det går ju bara utför i 180 och snart orkar jag inte ens kolla förstasidorna. Vad håller dom på med egentligen? Dessutom är sidorna så fulla av reklam som kräver bakgrundskörningar av script som saktar ner browsern totalt. Många gånger hänger sig min explorer av all skit i bakgrunden. Nä skärpning nu mediesajter om ni ska få min uppmärksamhet i framtiden.

Det sjuka är att jag inte kan låta bli att klicka in på aftonbladet och expressen varje dag ändå – trots att jag aldrig hittar någonting att klicka på. Däremot kan jag hålla till bra länge på DN.se och SvD.se. Den senare har en väldigt intressant spalt om psykologi. Väldigt spännande.

