Det är första juli idag. Herregud vad tiden går fort!! På fredag fyller Lillan 1 månad och är inte längre ett litet knytte – hon är redan en liten krabat! Om bara några månader är hon på god väg att bli mer rörlig och upptäcka världen. Tänk, det här är troligtvis den allra sista gången jag är hemma med en liten nyfödd bebis. Den tiden kommer aldrig tillbaka.

När jag tittar på mina stora tjejer, den äldsta börjar 6-årsverksamheten till hösten, kan jag nästan inte koppla att det är dom som varit mina små pyttebebisar en gång i tiden. Dom är ju så stora, så verbala och verkligen fantastiska. Det hade man ingen aning om när de var nyfödda.

Jag fastnar ofta med blicken på Lillan och försöker föreställa mig hur hon kommer att se ut när hon blir lika stor som storasystrarna. Jag försöker tänka mig en blandning mellan storasyster och lillasyster, men det är ju helt omöjligt att förutsäga. Hoppas bara att hon också får vara frisk och ha hälsan. Motsatsen kan man verkligen inte skydda sig från.

