Jag tycker att det är lite kul med de här frågeformulären som ni kanske märkt. Här kommer en oombedd utmaning igen.

1) Vad åt du till frukost?
Det brukar bli ungefär samma sak varje morgon. Honungsyoghurt med havrepuffar, en mjuksmörgås med skinka och så en kopp kaffe med en liten skvätt mjölk.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Pass…

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
En vän som jag känt sedan vi gick i Mulle i min hemstad. Vi har känt varandra i typ 29 år. Hon frågade om vi skulle hitta på någonting med barnen i morgon.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet…
Alldeles underbart knallrött. För första gången har jag en dator med lite cred.

5) När var du arg senast?
För ungefär en timme sedan när jag för sista gången i kväll skrek på (de stora) barnen att de måste ligga i sina sängar och sova nu för klockan har passerat tio.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Åh vad svårt, det är ju knappt att jag minns någonting alls!! Men nu när jag tänker på det så har jag väldigt starka och positiva minnen från min första skolfröken. Hon hette Britta och var världens snällaste. Det kändes som att hon var ungefär hundra år gammal, men nu när jag tänker på det så tror jag faktiskt att vi firade hennes fyrtionde födelsedag under tiden jag hade henne i lågstadiet. Jisses!

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Äh, det var ju ännu svårare. Jo förrästen, det måste vara första månaderna i gymnasiet. Precis när jag började i den nya skolan så hände en del svåra personliga saker och det gjorde att den perioden var lite allmänt jobbig.

8 ) Yoga eller löpning?
Jag fick en DVD-skiva när jag fyllde 31 år (för en sisådär tre år sedan…) med instruktioner i hur man yogar och den har jag inte ens tagit bort plasten från. Mina joggingskor köpte jag på 1900-talet. Hmmmm, det måste nog bli oavgjort på den här frågan.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Varför inte en god oxfilé.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Jag är sjukligt intresserad av tidskrifter, men om jag ska begränsa mig till de tidskrifter jag prenumererar på så blir det Fokus och Hänt i Veckan. Ja jag vet, jag är schitzofren!

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film…your choice.
Agent Cooper i Twin Peaks.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Jag tittar väldigt lite på TV men följer en rad TV-serier via datorn istället. Då blir det Grey’s Anatomy, Scrubs och Entourage. Men jag är inte så noga, jag ser gärna Californication, Desperate housewives och lite annat smått och gott också. Det beror på hårddiskutrymmet.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Människor som vet vad de vill göra med sina liv. Och som har drivkraften att göra precis det.

14) Din bästa revansch?
Vet inte riktigt, har inte känt mig så speciellt revanschsugen.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Min bästa chef var en mästare på att ge frihet under ansvar. Min sämsta chef lider av ett för stort ego.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Jag har rätt mycket hang-ups när det gäller maten. Inte så mycket när det gäller speciella maträtter, men tillbehör. Jag kan tex inte tänka mig att äta varken Bostongurka eller inlagd dito. Blääää!! Får jag välja mellan kött och fisk väljer jag alltid kött.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Jag skulle vilja snacka med Carl Bildt. Han verkar både intelligent och intressant.

18 ) Kaffe eller te?
Kaffe med lite mjölk.

19) Skostorlek?
39

20) Hur ofta är du på IKEA?
Typ en gång i halvåret blir det väl. Men inte oftare.

21) Om du hade fem miljoner över….vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna…
Man är ju lite fokuserad på det som ligger precis framför en och då skulle det nog bli ett nybyggt hus. Fast en sommarstuga med sjötomt skulle inte sitta helt fel heller. En dygnet-runt-nanny vore nice, och om man kunde köpa lite mer tid varje dygn skulle jag vara en het spekulant på det också.

Jag utmanar alla som känner sig manade! Länka gärna tillbaka hit om ni nappar, så får jag läsa mer om er!

