Mina tre närmaste väninnor är väldigt olika varandra, men de har en sak gemensamt. De har alla sina speciella egenskaper som jag beundrar och ser upp till dem för. Genom att få vara deras vän blir jag själv en bättre person. Mina tillkortakommanden blir lättare att hantera då jag i mina väninnor ser att det går att utvecklas i den riktning som jag vill.

Hon som jag känt allra längst, sedan lekis närmare bestämt, är en äventyrlig och extremt positiv person. I hennes värld finns ingen anledning till att gnälla när man istället kan se det positiva i varje händelse. Hon är också väldigt modig, en egenskap som gjorde att jag sökte hennes vänskap från allra första början tror jag. Bredvid henne var jag den gråa musen när vi gick i skolan, men jag vågade heller inte ta samma stora plats som hon gjorde. Jag gled med i hennes coola värld och fick en hel massa erfarenheter som jag annars aldrig skulle vågat uppleva.

Min andra nära väninna beundrar jag för hennes ärlighet, styrka och ordning. Hon är inte den som föreställer sig för att göra någon till lags. När man ställer en fråga kan man räkna med att hon både tar den på fullaste allvar och alltid svarar från hjärtat. Lojal är hon också, verkligen en vän man kan räkna med vartåt vinden än blåser.  Hon har alltid koll på läget och ligger steget före när det gäller att planera och organisera. I mitt ständiga kaosliv är hon fyren som lyser när det är som allra mörkast.

Och allra sist men inte minst vill jag också säga några ord om väninnan som jag bara känt i fyra år. Hon har också sina beundrandsvärda sidor som jag försöker lära mig av. Vid sidan om en massa positiva personliga egenskaper har hon i mina ögon också ett fantastiskt föräldraskap. Hon är en sådan där mamma som jag själv skulle vilja vara till mina barn, men inte förmår. Min nyaste nära väninna är ett under av tålamod och när jag själv i en konflikt med barnen höjt rösten har hon fortfarande mycket lirkande och tålamod  kvar. Var hon får sin energi från vet jag inte, men hon är framgångsrik i sitt yrkesliv och ger samtidigt väldigt mycket till sina barn. Både i form av kvalitets- och kvantitetstid.

Ni vet vilka ni är, och tack för att ni finns! 😮

