Ett av de vanligaste sökorden för att komma till min blogg är märkligt nog ”elefant”. Det märkliga är dock inte att jag skrivit elefant i två olika inlägg. Först handlade det om min känsla som gravid, och sen om Storasysters önskan om husdjur.

Det märkliga är att när jag själv försöker söka ”elefant” på Google så hittar jag inte min blogg överhuvudtaget. Jag har bläddrat framåt fyra sidor och jag hittar fortfarande inte länkar till elefantinläggen. Det tycks inte finnas någon länk till min blogg när man söker elefant, eller i så fall måste man bläddra massor för att hitta hit.

Varifrån kommer då alla dessa elefantsökare!? Inte skriver man väl ”elefant” på Google, bläddrar sida upp och sidan ner på Google tills man slutligen hittar länkar till Trebarnslivet?

Snälla ni som känner er träffade, kan ni inte förklara hur det går till!