Åh vad det är underbart med barn!! Det är så fantastiskt att jag tror att jag hoppar högt av lycka. Som till exempel idag, härliga tider. Vid mellanmålet lyckades Lillasyster med konststycket att äta körsbär med hela ansiktet, magen och händerna. Innan jag hann blinka hade hon sprungit ut i vardagsrummet och tagit både på den kritvita väggen, ullmattan och den beiga vardagsrumssoffan.

Jag går iväg för att hämta rengöringsgrejer och lagom till att jag är tillbaka igen har hon hällt jord i Storasysters grod-akvarium. Det var i och för sig en god gärning, men jag kan lova att Storasyster inte tog det lika bra som grodan som helt plötsligt fick smaka på friheten med jord i munnen.

Medan jag tröstar Storasyster bestämmer sig Lillasyster för att göra ett vattenexperiment i köket. Innan jag hunnit torka upp allt körsbär i vardagsrummet har vi en mindre sjö nedanför diskbänken och diskmedel i små strängar som ringlar sig som gröna ormar längs med köksbänken.

Jag säger bara gaaaaaaaaaaaaah!

