Det är tyst som i graven här hemma och det börjar kännas riktigt spöklikt. Lillasyster har äntligen fått sin vilja igenom och får sova över hos farmor alldeles själv. Två dygn utan en liten sprudlande aktiv 3,5-åring har satt sina spår här hemma vill jag lova.

Helt utan avbrott kunde jag röja både i köket, vardagsrummet och sovrummet på under två timmar. En aktivitet som vanligtvis tar i runda slängor tre veckor. Helt otroligt.

Men hur lugnt och skönt det än är att vara utan henne en stund så längtar man ändå efter den friska fläkt hon är här hemma. Jag längtar efter hennes sprudlande ”goooo-mojjon mamma!!!” klockan 6:10 varje morgon. Eller förrästen jag ljög, jag önskar faktiskt att hon skulle sova lite längre. Fast idag när vi fått rejäl sovmorgon hela familjen känns det som om 06:10 är helt ok.

