Trebarnsmamman inspirerade mig att testa EFIT för första gången. Så här blev det.

07:00
Väckarklockan har ringt för en kvart sedan och jag trycker febrilt på snoozeknappen. Innan jag hade vaknat till liv tillräckligt för att ta fram kameran hade klockan slagit  07:16.

 

08:00
En av mina sängkamrater är nyvaken och gosig. Den andra har redan lämnat hemmet.

09:00
Aaaaah, den bästa kaffekoppen på hela dagen. Alla barn, bebisen undantaget, har åkt till skola respektive förskola och det är jag och dagens nyheter alldeles på egen hand.

10:00
Kaoset i tvättstugan som aldrig blir klar ser ut så här. På favoritlistan som innehåller husets göromål ligger att sortera ren tvätt på en rejäl jumboplats. Det är väl därför det nästan alltid ser ut så här när jag har tvättat.

11:00
Ett träningspass på SATS hann jag klämma in idag.

 

12:00
Efter 55 minuter Step-up var jag mer än trött och knaprade i mig det här äpplet efteråt. Det var ett väldigt gott äpple.

13:00
Ett av dagens många blöjbyten råkade ske just klockan ett.

14:00
Lagom tills det var dags att hämta Lillasyster på förskolan började regnet ösa ner. Jag fick ta på mig mina signalgula stövlar, regnjacka och ett paraply i storlek XL. Vagnen utrustades med regnskydd och sen var det bara att börja promenera.

 

15:00
Ett par byxor som Storasyster fick i födelsedagspresent hade fått en reva i benet. Symaskinen som inte alls är frekvent använd kom fram för en gångs skull. Jag hade bara vit tråd och byxorna är bruna så jag ställde tillbaka symaskinen ganska snabbt efter att det här fotot är taget.

 

16:00
Den stackars surdegen som aldrig blir färdig skulle på sjätte dagen ökas med vetemjöl och vatten. Sen såg den ut så här.

 

17:00
Dagens middag, rester av våfflorna från häromdagen. Naturligtvis hann Lillasyster fram med en liten penna i våfflorna samtidigt som jag fotade. Den våfflan fick hon äta själv.

 

18:00
Storhandla på Willy’s. Tråkigt som bara den men ett nödvändigt ont.

19:00
Hemma igen. Den uppmärksamme noterar sylten. Det stämmer att vi inte åt någon sylt till våfflorna.

 

20:00
Här tar min EFIT slut. Med Idol på den tjocka TV:n. Godnatt!

