Nu ska jag utöva den lilla konsumentmakt jag har och berätta hur extremt missnöjd jag är med e-handelsföretaget Evitamin. Akta er! 

Den 1 september beställde jag lite ditten och datten från Evitamin och de lovade leverans inom 3-5 arbetsdagar. När det gått över 15 arbetsdagar skickade jag ett mail till kundtjänst och frågade hur det gick med beställningen eftersom den var ganska kraftigt försenad. Inget svar.

En vecka senare skickar jag ett mail till och frågar vad som hänt med min beställning, fortfarande inget svar. Då lyfte jag luren och ringde numret till kundtjänst istället. Där sa dom att de har så fullt upp just nu att dom inte kan ta emot telefonsamtal, men maila gärna till kundtjänst. Duh.

Ytterligare ett mail senare utan svar började jag bli riktigt förbannad och skickade ett mail där jag bad om en makulering av hela min order. Aldrig att jag vill betala för produkter som är så försenade och aldrig att jag vill göra affärer med ett företag som inte svarar på mail efter fem försök.

DÅ minsann kom det ett mail tillbaka. Men istället för att bekräfta att min order var makulerad var det ett mail där en kille frågade sin kollega om han inte svarar på mailen, med mig i kopiaraden. 

Därefter började jag skriva mail både till killen som visade ett livstecken och till killen som uppenbarligen inte kan sköta sitt jobb. Det tog ytterligare tre mail innan jag fick min bekräftelse. Då står det så här:

Hej Igelkotten,
 
Jag har mailat dig innan men det verkar inte som du fått mitt besked. Din order har hängt pga att en av dina beställda produkter varit slut i lager. vi har blivit lovad leverans men den kommer inte in i lager förrän i morgon måndag. Vi beklagar verkligen att detta besked inte nått fram till dig.
 
Vi makulerar ordern.
 
Mvh
När jag läste mailet, en torsdag eftermiddag, la jag istället in samma order på www.bodystore.com senare samma kväll. En orderbekräftelse kom med mailen omedelbart och dagen efter, på fredagen fick jag besked om att varorna var på väg. Måndagen efter kunde jag hämta mitt paket hos mitt lokala postombud.
DET är bra service!
