Idag såg jag första avsnittet av spinoffserien till Beverly Hills 90210 från tidigt 90-tal. Minns ni serien? Tvillingarna Brandon och Brenda Walsh flyttar från Minnesota till Beverly Hills och bär med sig hela sin ryggsäck med sunda värderingar från Midwest. 

Det har skrivits spaltmeter om huruvida det ska göras en liknande serie i nutid och i höst var det USA-premiär. Istället för tvillingar har man löst det genom att låta den ena huvudpersonen, Dixon, vara adopterad in i familjen, som jämnårig bror till Annie. 

Dixon börjar första dagen i skolan med att ansluta till skolans nyhetsredaktion precis som Brandon gjorde. Men istället för att publicera en dagstidning är det år 2008 och istället tv-sändningar. Andrea Zuckermans dotter Hannah Zuckerman Vasques är nyhetsankare.  

En mängd kända ansikten dyker upp i rutan. Bland annat restaurangägaren från Melrose Place, ni vet han som var gift först med hon som förstorade läpparna så hon såg ut som en sugpropp i ansiktet, och sen blev ihop med Amanda. Han spelar syskonens pappa och dessutom rektor på West Beverly High School.

Bäddat för intriger alltså.

Erin, Kellys lillasyster som mamman fick med Davids tandläkarpappa, är en av huvudpersonerna vid sidan om syskonen. Hon går under sitt Internetalias Silver, och är skolans mest kända bloggare. För det mesta använder hon sitt medieutrymme för att göra livet surt för Naomi – skolans stroppiga bitch.

Jag erkänner att jag fastnade direkt. Jag kunde inte få nog av serien i första vändan och jag kommer att vilja se varje avsnitt i den här också. Hahaha, jag är så patetisk!

Från IMDB här.

