Jag blev utmanad av Trebarnsmamman alldeles nyss och eftersom vi precis fick tillbaka en timme från i våras passar jag på att utnyttja den till att svara direkt.

De regler som gäller är:

– Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
– Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
– Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
– Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Mina sju avslöjanden:

1) Jag hade tandställning i ett och ett halvt år när jag var 31 år. Det fick mig att känna mig som en tonåring igen.

2) Min bror är exakt på dagen 3 år och 3 månader äldre än mig. 

3) För några år sedan opererade jag bort en spottkörtel under hakan för att jag hade fått spottsten. Det är samma sak som tex njur- eller gallsten fast det sitter i spottkörteln.

4) Den första LP-skivan jag köpte var Slade – The Amazing Kamikaze Syndrome. Året var 1984 och jag var 10 år gammal.

5) När jag var liten hade jag en undulat som hette Pippi. Hon var extremt tam och sällskaplig. När hon oavsiktligen flög bort skaffade vi en ny undulat som såg exakt likadan ut. Henne kallade vi också för Pippi, men det var aldrig riktigt samma sak.

6) Jag lider av globofobi, dvs stark rädsla för uppblåsta ballonger. I takt med att barnkalasen blir fler och fler har den blivit bättre, men jag känner oftast ett starkt obehag när jag ser en ballong. Mina kollegor på jobbet brukar ha mycket roligt åt det. 🙂

7) Den första gången jag surfade på Internet var 1994. Av någon obegriplig anledning skrev jag  ”cats” i en sökruta och sen läste jag om amerikanska katter i några minuter. Det gav märkligt nog mersmak och resten är historia.

Jag i min tur utmanar:

En förvirrad tvåbarnsmamma, Millan med sitt spektakel, Catharina i Hägersten och alla andra som känner sig sugna på en utmaning!

