Det är synd att man inte blir mindre orolig ju fler barn man har. Tyvärr verkar det vara precis tvärtom. Lillan har som sagt blivit rejält förkyld. Hon hostar och hostar och när hon blir riktigt upprörd låter det som att hon har svårt att dra in ordentligt med luft i lungorna. 

Om jag vore en coolare trebarnsmamma kanske jag luttrat skulle luta mig tillbaka i soffan och tänka att det snart går över. Men eftersom jag verkar bli oroligare med åren har jag hunnit både ringa sjukvårdsupplysningen och i min fantasi redan planerat för eventuell bilresa till barnakuten. 

Och det här är på grund av en vanlig hederlig bondförkylning med hosta.

Jag törs inte ens tänka på vad jag skulle ta mig till om något av barnen faktiskt drabbades av någonting som skulle kunna vara i närheten av farligt. Brrrrr.

