För att se alla inlägg i den här kategorin om Allergivaccination, klicka här https://igelkotten.wordpress.com/category/allergi/

Så blev det fredag igen och dags för fjärde besöket på allergikliniken. Som jag gissade förra gången skulle jag få den dos som var tänkt på andra omgången i upptrappningsfasen, dvs 0,2 x 2 av flaskan med 10 000 enheter. 

Eftersom jag reagerat kraftigare än normalt på det vanliga upptrappningsschemat har det förlängts med två veckor hittills. Istället för att genomföra fjärde omgången i schemat fick jag istället den andra omgången nu.

Som vanligt fick jag ingen reaktion inom 30 minuter så de släppte iväg mig efter att jag andats i apparaten som kontrollerar att man inte får någon astmatisk reaktion. På eftermiddagen klockan 17 tog jag foton på båda armarna och kunde konstatera att högerarmen (som jag blev stucken i först) inte visade någonting alls, medan jag fick en ganska kraftig reaktion på vänster arm. 

Området var inte större än de tidigare starka reaktionerna, men det blev liksom tjockare, mer upphöjt ur huden. 

Höger arm:

Vänster arm:

