Som jag skrev tidigare var Storasyster på Halloweenfest i fredags. När hon kom hem framåt 19-snåret hade hon med sig världens största påse med godis. Vi pratar kilo här alltså. Jag tänkte lite snabbt att det var värst vad festarrangörerna hade slagit på stort – bjuda varje unge i klassen (typ 20 stycken) på ett kilo godis känns ju lite sådär… desperat…?

Några frågor senare stod det dock klart för mig att den enda som hade gått hem med så mycket godis den kvällen var Storasyster. Hon hade helt sonika frågat mamman som ordnat festen om hon kunde få lite godis att ta med sig hem, hennes Lillasyster är nämligen lite ledsen för att hon inte var bjuden på festen. Genom att ta hem lite godis till henne (läs: framför allt till Storasyster själv) blir hon lite gladare.

Jag vet ärligt talat inte om jag ska vara stolt eller orolig. 🙂 

Raffinerat är det enda ord jag kommer på.