För att se alla inlägg i den här kategorin om Allergivaccination, klicka här https://igelkotten.wordpress.com/category/allergi/

Aj aj aj, inte bra. Första gången jag fick den högsta koncentrationen – 100 000 enheter. Vi började på 0,1 men det spelade tydligen ingen roll. Jag fick en jättestor reaktion, tror att det var den allra största hittills. Typiskt då att jag befann mig i en bil på väg till Göteborg och inte kunde dokumentera med en bild.

Visserligen gör det ju inte ont på något sätt, och klådan ger med sig ganska snabbt. Jag äter mina allergitabletter några dagar efteråt och har i övrigt inga direkta obehag. Men, jag är lite orolig för vad dom ska säga på kliniken, kommer dom att vilja ge mig samma dos igen och så blir hela upptrappningsfasen ännu mer utdragen än vad den blivit hittills? Jag kommer ändå att behöva hålla på varje vecka fram till vecka 1 nästa år så en vecka till känns verkligen inte som någonting jag vill ha.

